Slimmer werken,
blije klanten
Tools

Gage R&R en de internethype van 2015: TheDress

Wat Gage R&R te maken heeft met de internethype van 2015… “#TheDress” was in 2015 een trending topic op Twitter. Er is nog steeds discussie over de kleur van deze jurk, aangeschaft voor 50 dollar door Cecilia Bleasdale voor de bruiloft van haar dochter. Er zijn grofweg twee kampen te onderscheiden met betrekking tot de […]

Events

Meld je aan voor het maak kennis met RPA event (gratis)!

In de toekomst zullen medewerkers meer en meer met robots gaan samenwerken. Dat betekent een nieuwe manier van werken met een andere rolverdeling en verschuivende verantwoordelijkheden. Maak tijdens het Robotic Process Automation (RPA) event gratis kennis met deze toekomstige samenwerking. Wat is RPA nou eigelijk? En waarom moet je dit binnen jouw organisatie ook toe […]

Tools

Wat de Titanic met Root Cause Analysis te maken heeft…

Van reactief naar proactief verbeteren: op zoek naar de grondoorzaak (Root Cause Analysis) (Foto: Wikimedia) “It’s been 84 years, and I can still smell the fresh paint. The china had never been used. The sheets had never been slept in. Titanic was called the Ship of Dreams, and it was. It really was…” Wie kent de […]

Tools

Begrijp wie je klanten zijn dankzij de Voice of the Customer (VoC)

Dé start van een organisatie die niet alleen zegt klantgericht te zijn, maar het ook daadwerkelijk is.  Het kunnen voldoen of overtreffen van de Voice of the Customer (VoC) is de kern van een kantgerichte organisatie. Dit betekent dat je als organisatie moet begrijpen wie je klanten zijn en wat je klanten van jouw product of […]

Tools

Een SOP in 5 stappen (+ een template)

Niets is dodelijker voor de creativiteit dan standaardisatie. Bij het in een mal gooien van simpele processen stoot je vaak tegen de nodige weerstand aan vanuit de werkvloer. Maar standaardisatie kan juist ook veel ruimte brengen: rust om je als medewerker bezig te houden met het eigenlijke werk in plaats van elke keer opnieuw het wiel […]

Tools

Een proces verbeteren dankzij een SIPOC

Wat beïnvloedt een proces en wie heeft daar mee te maken? Een SIPOC geeft hier inzicht in. Wat houdt deze tool in wat kun je er eigenlijk mee? In dit artikel leggen we het je uit! Een SIPOC is een tool die oorspronkelijk uit de koker van de Total Quality Managent beweging komt. Het brengt het […]

Tools

Kano model: wat is het en wat kun je er mee?

Kano model: wat is het en wat kun je er mee? Binnen lean management draait alles om de klant. Het succes van een product of dienst wordt bepaald door wat de klant ervan vindt. Het is daarom erg belangrijk dat je de wensen van de klant scherp in beeld hebt. Dit noemen we de Voice […]

Tools

Wat is Poka Yoke? (+ voorbeelden)

Poka Yoke of “mistake proofing” is een eenvoudige techniek die ontwikkeld is vanuit het Toyota Productie Systeem (TPS) via Jidoka (automatisch inbouwen van kwaliteit binnen een proces). Het betreft een gewoonlijk eenvoudige en goedkope tool die defecten voorkomt en/of wijst op defecten, zodat deze niet nog een keer zullen verschijnen. De ontwikkeling van Poka Yoke […]

Tools

Kritiek voor de kwaliteit: de CTQ-boom in 5 stappen

De klant: Het allerbelangrijkste in je organisatie en het proces. In deze blog lees je meer over de klant en de ‘voice of the customer’ (VOC). Het ophalen van de VOC is essentieel voor het slagen van een Lean Six Sigma project: Het is immers het startpunt van je verbeterproject. Echter, na het bepalen van […]

Tools

Spaghetti Diagram (+ tips van een consultant)

Ben je wel eens de hele supermarkt doorgelopen om de boodschappen te vinden die je nodig hebt? Bij thuiskomst kom je er helaas achter dat je toch nog een essentieel product bent vergeten voor het avondeten. Je kunt dus weer terug naar de supermarkt. Deze situatie zal veel mensen bekend in de oren klinken. Een […]

Follow by Email
LinkedIn