De Lean Quick Scan: een eerste stap naar procesverbetering
Continu verbeteren is belangrijk voor de bedrijfsvoering. Soms is het doorvoeren van verbeteringen om verschillende redenen niet mogelijk, terwijl de wens om te verbeteren er wel is. Onze scan helpt hierbij. Onze consultants voeren een Operational Quick Scan uit, zodat jouw team het proces daadwerkelijk aan kan pakken (eventueel in samenwerking met ons).
Voor wie is de Quick Scan?
De Lean Quick Scan is voor organisaties die wel willen verbeteren, maar het lastig vinden om de knelpunten te herkennen. Wellicht herken jij je in de volgende vragen:
Waar begin je als je wilt optimaliseren?
Hoe breng ik processen en activiteiten in kaart?
Hoe herken ik knelpunten in een proces?
Hoe geef ik taken de juiste prioriteiten?
Wie is de klant en wat wil de klant?
Hoe geef ik ‘continu verbeteren’ een blijvende plek in de organisatie?
De uitkomsten geven richting en inzicht in deze vragen en de daarbij behorende uitdagingen. We gebruiken hierbij de technieken uit de DMAIC-cyclus, maar dan kleinschaliger.
Hoe ziet een Lean Quick Scan eruit?
We trappen af met een kick-off, waarna we vervolgens in 1 tot 2 weken tijd de processen inventariseren en analyseren. Het resultaat? Aanbevelingen met een op maat gemaakte aanpak om zo veel mogelijk uit het besparingspotentieel te halen. Hieronder een voorbeeld van hoe de aanpak er uit kan zien (let op: de precieze invulling kan per organisatie verschillen):
Processen verbeteren in jouw organisatie? Vraag de Lean Quick Scan aan
Wil jij kleinschalig starten met verbeteren? Onze nulmeting door middel van onze scan is een mooie kennismaking en geeft inzichten in hoe continu verbeteren te implementeren. Wil je het maximale uit het verbetertraject halen, dan kan ons team van ervaren consultants daarbij helpen. Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.