Slimmer werken,
blije klanten

Gemeente Vianen

logo-gemeente-vianen

Onze dienstverlening

Stap 1
Op basis van onze kennis opgedaan bij andere gemeentelijke organisaties en de aanwezige proces documentatie, hebben wij met ieder van de 7 managers een kort inventarisatiegesprek gehouden. Met deze inventarisatie maakten wij een ‘shortlist’ van ongeveer 3-5 processen per afdeling waarin het meeste verbeterpotentieel zat.
Stap 2
Op basis van deze shortlist hebben we nader onderzoek gedaan. Hierbij hebben wij meegekeken met medewerkers, informatie in systemen geanalyseerd en documentatie bestudeerd. Op basis hiervan maakten wij een rapportage met daarbij een ranking van de processen en het verwachte rendement. In deze rapportage werden ook verbetersuggesties gedaan, opgemerkt door onze adviseur tijdens het onderzoek.

Het voordeel was dat, naast een onderbouwde ranking van de door de managers aangedragen processen, ook verbeterideeën werden aangereikt die (direct) konden worden doorgevoerd.

Consultants

Bas Kooijman en Reinier Tromp.