Slimmer werken,
blije klanten

Meld je aan voor het Lean in de Zorg event (gratis)

Donderdag 28 juni 2018 van 09:00-12:30

lean in de zorg copy

Klantwaarde – een ruim begrip in de zorg – wat kunnen we doen?

Een centraal thema binnen de zorg is klantwaarde. Alle dienstverleners voelen de intrinsieke motivatie om er 100% te zijn voor hun patienten. Toch is dit niet altijd mogelijk. Bovendien zijn er nog tal van andere klanten te definieren. Laten we eens stil staan bij dit ruime begrip ‘klantwaarde’ en onderzoeken wat we kunnen doen met een aantal relevante lean-methodieken. Samen werken we naar een hogere klantwaarde!

Inschrijven

Inschrijven doe je via deze link en is kosteloos (let op: afmelden kost 50 euro).

Scrum in de zorg event

 

Programma Lean in de Zorg event

09:00 – 09:45 – Lean & Klantwaarde 

09:45 – 10:30 – Interactief: Ervaringen uit de zorg

10:30 – 10:45 – Koffie

10:45 – 11:30 – Wat kunnen we doen? 

11:30 – 12:00 – Waar en hoe starten?

12:00 – 12:30 – Q&A

12:30 – 13:30  Lunch en napraten (optioneel) 

De locatie van het Lean in de Zorg event is Seats2Meet in Utrecht. De locatie is goed bereikbaar met het Openbaar Vervoer. 

Inschrijven (deelname is kosteloos)

Inschrijven doe je via deze link en is kosteloos (let op: afmelden kost 50 euro).

Impressie Lean in de Zorg ontbijtsessie 2017

Tijdens deze ontbijtsessie zijn veel onderwerpen en discussiepunten voorbij gekomen, die voor iedereen aan tafel relevant waren. Onder andere:

  • Waarom slimmer werken in het ziekenhuis? Omdat je de juiste zorg wil leveren aan iedere afzonderlijke patiënt. Dit vraagt om structuur en het continu blijven verbeteren van deze structuur.
  • Hoe kan je beginnen met continu verbeteren? Ervaring leert dat het in ziekenhuizen goed werkt om de Lean werkwijze stap voor stap in te voeren, waarvan de eerste stap een verbeterbord kan zijn.
  • Hoe kunnen we verandering in werkwijzen doorvoeren? Gewoontes zijn heel krachtig, maar als je een signaal (mensen stimuleert na te denken over verandering) en een beloning (wat de verandering op zal leveren na de implementatie) koppelt aan het veranderingsproces, zal de kans op slagen aanzienlijk groter zijn.

Lees meer over de ontbijtsessie

 

 Meer lezen over Lean in de Zorg?