Slimmer werken,
blije klanten

Elke dinsdag om 11:00 uur organiseert Bureau Tromp een halfuur durende webinar over de Lean Six Sigma methodiek. Eén van onze ervaren consultants deelt zijn kennis en ervaring met je tijdens deze Lean Webinars. Tijdens de webinars is er veel ruimte voor vragen, discussie en input van de deelnemers. Zodoende kunnen we blijven leren van elkaar.

Deze webinars gaan bijvoorbeeld dieper in op de verschillende tools uit de zogeheten Lean Six Sigma ‘gereedschapskist’. We bespreken hoe deze tools het beste ingezet kunnen worden om een cultuur te creëren waarbij continue verbeteren vanzelfsprekend is. Na het volgen van deze webinars heb je je kennis over Lean Six Sigma vergroot en ben je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van procesoptimalisatie.

Hoe werkt het?

De onderwerpen van de webinars staan beschreven in de agenda, deze wordt regelmatig geüpdatet. Inschrijven doe je via onderstaande buttons. De inschrijving verloopt via Zoom. Je kunt ongelimiteerd deelnemen aan de webinars.

Agenda Lean webinars

Dinsdag 9 juni – 11:00 uur: Wat kun je met Process Mining?
‘Data is de nieuwe olie’, zei Neelie Croes 8 jaar geleden al. Vandaag de dag zien we haar visie steeds meer werkelijkheid worden. Proces mining helpt organisaties om van al die data tot inzichten te komen. Welke data heb je daarvoor nodig? Hoe werkt Process Mining in de applicatie? Welke inzichten kun je verwachten? Tijdens deze webinar neemt Paul van Schaik je mee in de wereld van proces mining.


Dinsdag 23 juni – 11:00 uur: Hoe organiseer je een goede dagstart?
Dagstarts….ze zijn er in vele soorten en maten. Dat is niet gek als je bedenkt dat iedere organisatie en ieder team uniek is. De kracht van de dagstart zit hem in het aansluiten op de specifieke behoefte van het team. In dit webinar reikt consultant Lidewij Kooiman je een aantal handvatten aan om jouw dagstart zo waardevol mogelijk te maken.


Dinsdag 7 juli – 11:00 uur: Wat is Customer Journey Mapping?
Voor tevreden klanten moeten producten en diensten voldoen aan de wensen en verwachtingen. Maar met alleen die prestaties zijn we er nog niet. De gehele klantbeleving telt mee. Tijdens deze webinar legt Consultant Jelle Marius je uit hoe je de klantbeleving in kaart brengt met ‘customer journey mapping’.


Dinsdag 21 juli – 11:00 uur: Hoe maak je een Value Stream Map?
Om een werkproces in kaart te brengen, maken we binnen Lean Six Sigma gebruik van een waardestroomanalyse, ook wel een ‘Value Stream Map’ genoemd (VSM). Waar moet je op letten bij het maken van een VSM? Hoe maak je er een? In deze webinar legt consultant Jelle Stegeman het je uit.

Contact