blije klanten
Wat is Lean Six Sigma?
Lean Management en Six Sigma zijn twee losse methodes die samen Lean Six Sigma methode vormen.
Lean Management richt zich op het weghalen van verspillingen uit processen. De vraag of een processtap waarde heeft voor de klant staat altijd hierbij centraal.
Six Sigma richt zich op een constante kwaliteit van een proces. Six Sigma levert de cijfermatige onderbouwing van een verbeteridee.
Samen vormen Six Sigma en Lean Management de ideale combinatie om gefundeerd verbeteringen in je processen door te voeren!
Wat kun je er mee bereiken?
Lean Six Sigma is erop gericht je processen klantgerichter en sneller te laten verlopen. Dit is een continu proces dat het beste door je eigen medewerkers kan worden uitgevoerd. Zij kennen de processen het beste en hebben vaak ook al een schat aan verbeterideeën in hun hoofd.
Met Lean Six Sigma bereik je daarom:
- continue kwaliteitsverbetering
- enthousiasme onder collega’s
- verhoogde klanttevredenheid
Aan de slag met de Lean Six Sigma methode
Uitgangspunt van Lean Six Sigma is dat je als organisatie zelfstandig met de methodiek gaat werken. En dat je het als een voortdurend proces in je organisatie laat bestaan. Om met Lean Six Sigma processen te verbeteren is het belangrijk dat je de methodiek natuurlijk eerst goed leert. Wat is het? Waar komt het vandaan? Welke instrumenten horen erbij en nog belangrijker: hoe pas ik deze toe?