Slimmer werken,
blije klanten
Algemeen

First Time Right

Klanten zijn veeleisend en willen graag snel geholpen worden. Vooral dat laatste zorgt voor spanningen binnen organisaties. Maar zelfs al hadden we alle tijd om onze producten en diensten te leveren, dan zou er nog steeds af en toe iets fout kunnen gaan. Fouten maken we immers allemaal wel eens. Het is een van de […]

Algemeen

Lean Thinking

Wat maakt dat jij op een Lean manier naar jouw bedrijf of organisatie kijkt? Waar gaat het dan om? Deze vragen hebben alles te maken met Lean Thinking. Benieuwd wat Lean Thinking is en wat de voordelen voor jouw bedrijf kunnen zijn wanneer je Lean werkt? Lees dan deze blog. 10 voordelen van Lean werken […]

Algemeen

RCM (Reliability Centered Maintenance)

Onderhoud is een belangrijk aandachtsgebied binnen veel organisaties. Goed onderhoud zorgt ervoor dat machines of onderdelen langer meegaan. Hierdoor worden grote schades of kosten voorkomen. Heb jij het idee dat de kosten van onderhoud verminderd kunnen worden? Of ben je zoekende naar een geschikte onderhoudsstrategie in jouw organisatie? Lees dan vooral verder. Want misschien is […]

Algemeen

SERVQUAL model

Service Quality model: bepalen kwaliteit & klanttevredenheid Het SERVQUAL-model (Service Quality model) is een methode om de kwaliteit en de klanttevredenheid van een product of dienst te bepalen. De procesanalyse maakt deze twee factoren meetbaar en brengt het in kaart. Het model is eind jaren 80 ontwikkeld door Zeithaml, Parasuraman, en Berry. Tot op de […]

Algemeen

Jidoka

Jidoka: Automatische kwaliteit inbouwen ‘Jidoka’ is een krachtige tool binnen Lean, omdat er kwaliteitsverhoging wordt bereikt door automatische kwaliteit in te bouwen in processen. Dit wordt gerealiseerd door niet alleen bij de operator, maar ook bij de machines autonomie te leggen. De oorsprong van Jidoka De term ‘Jidoka’ bestaat al sinds 1896. In dat jaar […]

Algemeen

Piramide van Lencioni

De 5 frustraties van teamsamenwerking volgens de piramide van Lencioni Samenwerken in een team, dat klinkt makkelijk maar in de praktijk blijkt dit vaak een behoorlijke uitdaging. Het komt vaak genoeg voor dat teamleden niet actief deelnemen aan teammeetings, eigen belang boven teambelang stellen en klagen over de bedrijfscultuur. Je werkt dan wel samen met je […]

Algemeen

Procesverbetering als tijdloos begrip

Waarom het optimaliseren van processen altijd belangrijk zal blijven Procesverbetering is van alle tijden en altijd actueel op de bestuursagenda. Zolang we samenwerken zal er namelijk altijd een behoefte zijn om activiteiten te structureren en op een uniforme wijze uit te voeren. We organiseren die activiteiten langs een proces die continu aangescherpt dient te worden. Deze aanscherping is noodzakelijk, […]

Algemeen

Toyota KATA

Het nastreven van Toyota KATA De populariteit van de implementatie van Lean Six Sigma tools stijgt tegenwoordig flink onder bedrijven. Toch merkten veel bedrijven op het begin dat ze vaak niet de resultaten behaalden die Toyota haalt.  Mogelijk herken je dit ook wel in jouw organisatie. Iemand die gefascineerd werd door dit probleem is de […]

Algemeen

De kern van Verandermanagement: het wegnemen van weerstand

Als Bureau Tromp zorgen we vaak voor veranderingen in de manier van werken. Dit komt altijd ten goede van de organisatie. Toch kunnen er ook een vervelende bijkomstigheden optreden, zoals het ontstaan van weerstand. Verandermanagement speelt hierop in en gaat onder andere over het omgaan met weerstand. Benieuwd hoe dit werkt? In dit blog kom je het […]

Algemeen

Procesverbetering? Gebruik deze methodieken

”De huidige processen moeten beter”. Een veel gehoorde uitspraak binnen veel organisaties die zeker in de actuele situatie van toepassing is. Omdat iedereen naar aanleiding van de beperkingen ineens thuis ging werken, moesten processen in één keer versneld aangepast worden, opnieuw ingericht worden of verbeterd worden. Als we kijken naar procesverbetering zijn daar echter wel […]